logo
Par skoluAktivitātesFotogalerijaBibliotēkaAvīzeSkolas dokumentiSkolēniemVecākiemStundu sarakstsE-žurnālsPL

PROJEKTA “DZIMUŠI, LAI LASĪTU” REZULTĀTI

2020-06-19 12:44:39

Erasmus+ un etwinning projekta laikā, kas tika īstenots gandrīz trīs gadus, skolotāji un skolēni ir aktīvi darbojušies un iesaistījušies projekta aktivitātēs, tādējādi arī izveidojuši vairākus projekta rezultātus.

Skolēnu sadarbības ceļā radītie produkti ir:

filma “Pazudušā medaljona noslēpums”: https://bit.ly/2Uh34Lg

komiksi: https://bit.ly/2z5rr78

audiogrāmata: https://bit.ly/2Y4NOC7.

Viens no projekta rezultātiem, ko ir radījuši projekta skolotāji, ir lasīšanas aktivitātes ar digitāliem elementiem. Skolotāji visās sešās partnerskolās ir ieviesuši ekstensīvās lasīšanas (EL) programmu, izmantojot dažādus lasīšanas uzdevumus, kuri tika apkopoti rokasgrāmatā skolotājiem “Extensive Reading Activities with Digital Elements”: https://online.fliphtml5.com/rsfjz/tlwp/

Otrs projekta rezultāts, pie kura ir strādājuši projekta skolotāji, ir pētījums par lasīšanas priekšrocībām jaunākā vecuma skolēniem, t.i. 11-14 gadi. Skolēnu lasītprasme tika pētīta, veicot divas anketēšanas - pirms un pēc EL programmas īstenošanas. Lai salīdzinātu rezultātus, bija divas skolēnu grupas - izglītojamie, kas piedalījās projektā, un kontroles grupa, kurā ietilpa izglītojamie, kuri nav iesaistījušies EL programmā. Izglītojamie pārstāvēja 6 valstis - Latviju, Lietuvu, Bulgāriju, Ungāriju, Itāliju un Spāniju.

44% ER programmas skolēnu norādīja, ka ir sākuši lasīt angļu valodā tieši EL programmas laikā, t.i. pēdējo 3 gadu laikā, kas nozīmē, ka vairāk nekā ceturtdaļa skolēnu sāka lasīt grāmatas angļu valodā, pateicoties EL programmai un projektam.

EL programmas skolēni uzrāda ievērojami labākus rezultātus, salīdzinot ar tiem, kuri nav piedalījušies EL programmā un projektā, jo projekta skolēni ir gandrīz dubultojuši visus lasīšanas novērtējuma rādītājus.

Vairāk nekā 70% EL programmas skolēniem patīk lasīt un viņi bieži lasa grāmatas, tomēr izglītojamie, kuri nav piedalījušies programmā, grāmatu lasīšanu bauda daudz mazāk (43%) un mazāk nekā puse tikai no viņiem bieži lasa grāmatas (46%).

30% skolēnu no EL programmas ir izlasījuši vairāk nekā 10 grāmatas, savukārt kontroles grupas izglītojamajiem šis rādītājs ir vairāk nekā divas reizes zemāks (13%).

Gandrīz 70% EL programmas skolēniem patīk lasīt angļu valodā, bet izglītojamajiem, kuri nav piedalījušies EL programmā, patīk lasīt divreiz mazāk (35%).

Skolēni, kuri piedalījās projektā, ikdienā vairāk lasa un ir izlasījuši arī vairāk grāmatu angļu valodā nekā tie, kas tajā nav piedalījušies.

Gandrīz 65% skolēnu abās grupās grāmatas izvēlas paši.

Skolēni, kas piedalās projektā, lasa vairāk e-grāmatu nekā tie, kas tajā nav iesaistījušies.

Ņemot vērā anketēšanas rezultātus un arī skolēnu pieredzi, mēs varam apgalvot, ka kopš projekta un programmas uzsākšanas ir notikušas lielas pārmaiņas, jo izglītojamie ir gandrīz divreiz uzlabojuši savus lasīšanas rādītājus. Lasīšanas ātruma tests parādīja, ka projekta skolēni ir uzlabojuši lasīšanas ātrumu vidēji par 20%.

Skolotājiem ir jāturpina darbs, lai saglabātu skolēnu motivāciju un vēlmi lasīt, veidojot novatoriskas lasīšanas aktivitātes, digitālos ER materiālus un motivējot viņus turpināt lasīt. Izglītojamie ir norādījuši, ka jūtas pārliecinātāki, pozitīvāki un apķērīgāki, ka arī to, ka lasīšana palīdz viņiem uzlabot atmiņu, angļu valodas prasmes, sekmes skolā, koncentrēšanos, vispārējās zināšanas, iztēli un mācību motivāciju. Tas pierāda, ka skolēni apzinās EL programmas priekšrocības. Programmā iesaistītajiem skolotājiem gandarījums ir tas, ka vairāk nekā 80% skolēnu apgalvo, ka viņi turpinās lasīt angļu valodā arī pēc EL programmas un projekta noslēguma.

Informāciju sagatavoja,

Anna Beļska